loading...
نایس پاتوق
ali بازدید : 326 سه شنبه 11 اسفند 1394 نظرات (0)

خطر رسیدن آسیب به جنین 

شاید هیچ مرحله ای از زندگی انسان مانند دوران جنینی و پس از آن یعنی دوران شیرخواری و کودکی پرمخاطره نباشد. فراهم کرن محیطی امن و سالم برای رشد جنین اهمیت بسیاری برای مادران باردار دارد.

وقتی که زن باردار می شود، اطرافیان برای سلامت مادر و جنین نصیحت های زیادی می کنند و او را از کار هایی که مضراست بر حذر می دارند. پزشکان نیز به زنان بار دار توصیه می کنند تا از مصرف مشروبات الکلی، استعمال دخانیات و مصرف لبنیات پاستوریزه نشده بپرهیزند. زیرا هر سه مورد پیامد های جدی برای جنین دارد. علاوه بر آن موارد دیگری نیز وجود داردکه می تواند به جنین ضرر برساند.

خطرات آسیب به جنین ، عوامل آسیب به جنین ، خطر آسیب به جنین

جنین در رحم مادر

خطراتی که سلامت جنین را تهدید می کنند

1.آلودگی هوا

نتایج تحقیقات نشان می دهد هنگامی که یک زن باردار وقت زیادی را در یک منطقه آلوده سپری می کند،احتمال به دنیا آمدن یک کودک با وزن پایین تر وجود دارد. افزایش مصرف میوه و سبزی در حفظ سلامت جنین موثر است.

2.مصرف گوشت های فرآوری شده

این نوع گوشت برای یک زن بار داربسیار خطرناک است .محققان می گویند این گوشت ها حاوی باکتری به نام “لیستریا” است و می تواند به زایمان زودرس،عفونت در نوزاد و مرده به دنیا آمدن جنین منجرشود .

3.کمبود ویتامین D

کمبود این نوع ویتامین که از طریق نور خورشید جذب می شود، با خطر احتمال دیابت بارداری ، پره اکلامپسی و پایین بودن وزن هنگام زایمان همراه است.

4.استفاده از قرص ضد افسردگی

نتایج تحقیقات نشان می دهد که بیشتر زنان باردار ترجیح می دهند قرص های ضد افسردگی استفاده کنند.این قرص ها خطرناک است و احتمال سقط ،نقص هنگام زایمان،زایمان زودرس ومشکلات رفتاری از جمله اوتیسم را افزایش می دهد.

5. استنشاق دود سیگار

قرار گرفتن در معرض دود سیگار همانند سیگار کشیدن مادر برای جنین مضر است و با بروز آسم و مشکل تنفسی در جنین ارتباط دارد.

6.مصرف زیاد قهوه

مصرف زیاد کافئین که در قهوه وجود دارد تاثیر مخربی روی جنین می گذارد.به طوری که خطر کوچک تر به دنیا آمدن از حد طبیعی وجود دارد.

7.داشتن اضافه وزن

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد که اضافه وزن زن باردار خطر بروز آسم را در کودک افزایش خواهد داد.اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را پایین بیاورید تا یک نوزاد سالم به دنیا بیاورید.

 

 

 

 

 

 

 

خطراتی که باعث آسیب به جنین می شود - نمناک

namnak.com/27808-آسیب-به-جنین.html
در دوران بارداری که یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر مادری است می تواند اتفاقات مهمی رخ می دهد که به جنین آسیب برساند. لذا دانستن مواردی که می تواند برای سلامت ...

ده دلهره بارداری - بیتوته

www.beytoote.com/wedlock/bardari/ten-fear-of-pregnancy.html
گاهی آب داغ باعث کاهش فشارخون مادر و ضعف و بی حالی او می شود، بنابراین بهتر است ... استرسی که به مادر وارد می شود به تنهایی می تواند رشد و سلامت جنین را در همان ... نکته مهم این است که دوره های کوتاه مدت استرس، خطری را متوجه جنین نمی کند اما استرس مزمن می ... که وارد بدن شما و نهایتا از طریق خون وارد بدن جنین می شود، آسیب زننده است.
۵ ساعت پیش - در دوران بارداری که یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر مادری است می تواند اتفاقات مهمی رخ می دهد که به جنین آسیب برساند. لذا دانستن مواردی که می تواند ...

سقط جنین - آکاایران

www.akairan.com/koodak/tag/سقط%20جنین/
آکاایران : سقط جنین واژه ایی است که امروزه بسیار شنیده می شود و علل بسیاری می ... قرار می گیرد دسته اول به سقط جنین غیر عمدی (ناخواسته) گفته می شود که به. ..... از خطرات احتمالی که دوران بارداری را پیچیده و دشوار می کند یا باعث صدمه و آسیب به ...

جفت - آکاایران

www.akairan.com/koodak/tag/جفت/
جفت یا‌‌ همان بند ناف عضوی منحنی است که در دوران بارداری به جنین در حال رشد خون و ... جفت سر راهی باعث خونریزی رحمی شدید مادر باردار و یا در طی زایمان می شود. .... از خطرات احتمالی که دوران بارداری را پیچیده و دشوار می کند یا باعث صدمه و آسیب به جنین ...

ضربه در بارداری مساوی است با سقط جنین؟ - آفتاب

www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › توصیه های پزشکی
۱۸ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - ولی آیا هر ضربه ای منجر به سقط جنین می شود؟ ... خوب باشد اما کنده شدن جفت خیلی کوچک باشد و به مرور خونریزی باعث جدا شدن جفت شود. ... اما در فیلم ها می بینیم خانمی که تازه متوجه شده باردار است تصادف می کند و پزشک می گوید ...

دیابت بارداری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت_بارداری
دیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در طی دوران ... با توجه به عوارضی که دیابت برای جنین و مادر باردار می‌تواند داشته باشد، ... تولد نیاز به عمل سزارین دارند و اگر به طور طبیعی متولد شوند، خطر آسیب به ناحیه شانه آنها ... همچنین باعث تاخیر در زمان زایمان و خطرات کمبود اکسیژن برای مغز نوزاد می‌شود.

رابطه زناشویی در زمان حاملگی مشکل دارد؟ - پویش

puyesh.net/fa/news/2131/رابطه-زناشویی-در-زمان-حاملگی-مشکل-دارد
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - طی تحقیقات به عمل آمده تاکید می‌شود که در دوره بارداری علیرغم تغییراتی که در زن باردار بوجود می آید مرد با رعایت حال ... آیا نزدیکی می تواند به جنین صدمه بزند و یا باعث سقط شود ؟ در یک حاملگی طبیعی و بدون خطر ، نزدیکی نمی تواند چنین خطری ایجاد کند . .... الان خیلی نگران بچه ام هستم نکنه آسیبی دیده باشه؟

وقتی حاملگی پرخطر می‌شود - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir/sara/.../وقتی-حاملگی-پرخطر-می‌شود
۲۷ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - جام جم سرا: حاملگی پرخطر به دو گروه بزرگ تقسیم می‌شود: خطراتی که مربوط به مادر ... دیابت باعث رشد زیاد جنین در رحم می‌شود و زایمان را دشوار می‌کند.
۲ آذر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - با اين حساب، اگر باردار هستيد يا قصد بارداري داريد توصيه مي شود حتماً ... برويد كه هم قدرت پاك كنندگي بالايي دارند، هم خوشبوكننده اند و هم هيچ خطري ... موسوم به PE هستند كه علاوه بر آسيب هاي پوستي مي توانند باعث سقط جنين شوند.
۱۴ آبان ۱۳۹۰ ه‍.ش. - ولي آيا هر ضربه‌اي منجر به سقط‌جنين مي‌شود؟ ... اينها پرسش‌هايي است که از دکتر طاهره افتخار، متخصص بيماري‌هاي زنان و زايمان و عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، پرسيده ... اگر وضعيت جنين و علايم حياتي مادر خوب بود مشکلي وجود ندارد. ... شدن جفت خيلي کوچک باشد و به مرور خونريزي باعث جدا شدن جفت شود.

ارگاسم زن در دوران بارداری | پرسمان دانشجويي - تربیتی و مشاوره

www.moshavereh.porsemani.ir/content/ارگاسم-زن-در-دوران-بارداری
می خواهم راجع به ارگاسم زن در دوران بارداري (سه ماهه دوم) بیشتر بدانم؟ ... چه آنكه جنين در كيسه مخصوص خود قرار دارد و زاويه واژن نسبت به كيسه رحمي به نحوي ... اين كار باعث مي شود كه زوجین به مرور شيوه خاص خودشان راشكل بدهند و از آن در طول زمان ... سلام ایا ارگاسم در بارداری خطری برای جنین ایجاد نمیکنه ... آسیب های موسیقی · موسیقی درمانی.

حوادث و ضربه ها در بارداری ( مقالات ) - ایران سلامت

forum.iransalamat.com/...های.../حوادث-و-ضربه-ها-در-بارداری-مقالات-9868/
۵ بهمن ۱۳۸۶ ه‍.ش. - کالج آمریکائی زنان و مامائی توصیه میکند که هر زن حامله ای که بعد از هفته 22 تا 24 حاملگ. ... آيا افتادن مادر باردار باعث آسيب به جنين مي شود؟ ... باردار بسيار مفيد است و باعث کاهش خطرات ناشي از تصادفات در طي دوران بارداري مي‌شود.
این بثورات خطری برای شما یا جنین ندارند ولی ممکن است خارش شدیدی داشته باشند. ... آمارها نشان می‌دهد که از هر ۵ حاملگی یک مورد منجر به سقط جنین می‌شود که این مساله هم برای ..... نوشیدن الکل در زمان حاملگی می تواند باعث آسیبهای فیزیکی، اختلالات ...
۲۵ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - اما چه عوامل خطری باعث افزایش احتمال مرده‌زایی می‌شود؟ ... از عفونت‌هایی که به مرگ جنین منجر می‌شود شامل سیفلیس، سرخجه و آبله مرغان می‌شود. ... اگر به هر علتی اکسیژن به مدت طولانی به مغز جنین نرسد ممکن است آسیب مغزی ایجاد کند.

آيا خطرناك است اگر ...: : تندرستی و زندگی سالم : : بارداری و ...

www.tebyan-zn.ir/News-Article/healthy_safe_life/.../3/.../169044.html
۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - گاهي آب داغ باعث كاهش فشار خون مادر و ضعف و بي حالي او نيز مي شود. ... نشان داده شده است كه الكتروليز سلامت جنين را به خطر نمي اندازد و مي توان ان را در هر ... سعي كنيد هيچگاه آنها را بر روي پوست آسيب ديده (خراشيده يا بريده شده) استفاده نكنيد. ... مي توان گفت حنا تنها رنگي است كه تقريبا هيچ خطري در بارداري ندارد.
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - میزان شیوع این بیماری زیاد نیست و 2 تا 5 درصد بیمارانی که در بارداری ... به مادر، مقداری هم از جفت عبور می‌کند و باعث بروز آسیب کمتر در جنین می‌شود. ... پزشکی تهران در خصوص خطراتی که پرکاری تیروئید برای جنین ایجاد می‌کند، ...
۹ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به بیان دیگر، فیبروم های رحمی بیشتر در کسانی دیده می شود که .... در محل فیبروم که خود باعث اختلال در رشد داخل رحمی جنین می شود)، سقط جنین، ... در دو نوع فیبروم دیگر خطری جنین را تهدید نمی کند و فقط بزرگ شدن فیبروم ممکن است به روده یا ... تنها راه کنترل درد به طوری که آسیبی به جنین نرسد استفاده از مسکن ...

پیچیدن بند ناف دور گردن جنین

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=219910
۱۳ شهریور ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بعد از معاینه به او اطمینان دادم که مخصوصا در اواسط بارداری این موضوع ... او می‌ترسید این حرکات دوباره باعث پیچیدن بندناف دور گردن جنین شود. ... و طاقباز (به پشت) خوابیدن باعث پیچش بندناف دور گردن جنین می‌شود، .... شدن کیسه اب چندساعت طول میکشه جنین به دنیابیاد ایا خطری نداره .... 7 عادت آسیب رسان به ریه ها.

خطراتی که باعث آسیب به جنین می شود | News File

newsfile.ir/news/خطراتی+که+باعث+آسیب+به+جنین+می+شود
در دوران بارداری که یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر مادری است می تواند اتفاقات مهمی رخ می دهد که به جنین آسیب برساند. لذا دانستن مواردی که می تواند برای سلامت ...

مزایا و معایب زايمان به روش هاي سزارين و طبيعي

www.niniplus.com/index.php?option=com_k2...id...به...
از آن جمله تزريق مُسکن به مادر در حين داشتن درد که باعث مي‌شود مادر، دردها را بهتر تحمل کند و اذيت نشود. ... با اینحال خطرات شخصی آن بیشتر از زایمان طبیعی است. ... تهدید کند عبارتند از : عفونت مثانه یا رحم – آسیب به سیستم ادراری – آسیب به جنین .
۸ آبان ۱۳۸۷ ه‍.ش. - این کار همچنین باعث می شود که زوج ها پس از تولد فرزندشان هم زودتر به حالت ... ۱- آیا نزدیکی می تواند به جنین صدمه بزند و یا باعث سقط شود ؟ در یک حاملگی طبیعی و بدون خطر ، نزدیکی نمی تواند چنین خطری ایجاد کند . .... البته در دوران بارداری باید حتما به روشهای تماس جنسی توجه داشت كه بچه مورد آسیب قرار نگیرد .

توصیه هایی برای همه خانمهای باردار - صفحه 1 - نی نی سایت

www.ninisite.com › ... › دوران بارداري › آگاهي از بارداري و خوش خبري!
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 20پست - ‏4 نویسنده
فشار خون در بارداری چه خطراتی دارد؟ ... درست است که می شود به راحتی از مصرف گوشت و ماهی خام پرهیز کرد اما در مورد تخم ... نتایج پژوهش ها نشان می دهند که مصرف ۶۰۰ میلی گرم کافئین در روز می تواند باعث شود که نوزاد کم وزنی به دنیا بیاورید. اگر این میزان به ۸۰۰ میلی گرم در روز برسد خطر آسیب به جنین جدی می شود.

دکتر رهام صادقي - نگرانیهای مادر در بارداری

www.roham.ws › فهرست انجمنهاي گفتگو › سلامت مادر و کودک
19پست
ولي در موارد اورژانسي دستگاههايي وجود دارد كه كمترين اشعه را به بدن مي رساند و همچنين فقط ناحيه مورد نظر تحت اشعه ... آيا افتادن مادر باردار باعث آسيب به جنين مي شود؟
از بیماریهایی که بر اثر ضربه های زایمانی یا نقص رشد جنین به علل مختلف اتفاق می ... و عدم تمرکز حواس و دقت به عنوان نشانه آسیب مغزی در کودکان جوانی است که تنها تعدادی از آنها به ... این ویروس به وسیله یک مادر سالم به جنین منتقل می شود وگاه باعث عقب ماندگی ذهنی ... اگرمادری قبلا“ حساس نشده باشد ،خطری کودک اول را تهدید نمی کند.
بيماري در گربه نيز معمولا با علائم خفيف و يا بدون علامت ظاهر مي شود. ... در یک بررسي كه در كشورهاي اروپايي انجام شده مصرف گوشت نيم پز مهمترين راه آلودگي به ... قبل دچار عفونت شده و احياناً جنين سقط شده، در حاملگي بعدي خطري براي جنين وجود ندارد. .... شود و انگل به جفت و جنین برسد، به‌شدت باعث معلولیت می‌شود و در جنین آسیب‌های ...
استفاده مکرر از تلفن همراه، خطر آسیب رسیدن به مغز جنین را افزایش می دهد. .... تلفن همراه در دوران بارداری باعث می شود که در آینده کودکان دچار مشکلات عاطفی شوند. ... همراه به کاربران خود توصیه کرده اند که به دلیل خطرات بالقوه امواج تلفن همراه، این وسیله ...

عوارض خطرناک موبایل - ایلیا سلامت

iliahealth.com/index.php?option=com_content&view=article...
امواج موبایل منجر به کاهش عکس العمل مولکولی در بدن جنین می شود . ... به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبور می دهند که باعث اختلالات عصبی ... ( BTS ) با انسان باید حداقل 50 تا 60 متر باشد ، تا ضرر امواج کمتر به انسان آسیب برساند.
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اما، این اقلام غذایی می تواند بالقوه به مادر و جنین در سه ماه اول آسیب برساند .زیاده روی در مصرف این مواد می تواند باعث انقباض داخلی و گشاد شدن دهانه رحم ...
هر عاملی که طی دوره تکامل رویانی و جنینی موجب تغییر دائمی در شکل یا کارکرد بخشهای مختلف بدن جنین شود تراتوژن یا آسیب زا وبه عبارتی خطرناک. ... داروهایی که به طور شایع در بارداری استفاده می شوند: ضد استفراغ، انتی اسیدها، ضد درد، انتی ... حتی اگر این داروها روی حیوانات خطری را نشان داده باشند روی انسان خطری وجود ندارد.
مایع آمنیوتیک ( آب دور جنین ) مایعی است که اطراف جنین را در کیسه آب در بر گرفته است . و وظایف مهمی را در طول ... مایع دور جنین باعث میشود که ضربات آسیبی به جنین درون رحم و بند ناف وارد نکنند . - محافظ جنین و ... خطرات بالا بودن میزان آب دور جنین :

آشنایی با مواد غذایی که باعث سقط جنین می شود - شفا آنلاین

shafaonline.ir/fa/news/.../آشنایی-با-مواد-غذایی-که-باعث-سقط-جنین-می-...
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اما، این اقلام غذایی می تواند بالقوه به مادر و جنین در سه ماه اول آسیب برساند .زیاده روی در ... مصرف آناناس یا نوشیدن آب آناناس در طول سه ماه اول حاملگی می تواند باعث به دنیا آمدن نوزاد مرده شود. بروملین ... خطراتی که جنین را تهدید می کند.
در سفر از هرگونه فعالیت تفریحی و ورزشی که باعث فشار به شکم و بدن میشود یا ... زیر شکم ببندند تا در صورت توقف ناگهانی وسیله نقلیه، به جنین آسیبی وارد نشود. ... کم آبی بدن و عفونتهای ایجاد شده از شایعترین خطراتی هستند که ممکن است، زنان ...

دانستنی ها

www.drzanan.com/PostPage.aspx?sid=Maghalat&title=دانستنی%20ها
هوا نه آنقدر داغ و نه آنقدر سرد است که باعث آزار خانم های باردار شود، بنابراین خانم های باردار ... به این علت که سخت سرگرم بزرگ کردن جنین است، از نظر ایمنی ضعیف می شود. .... که این مساله در سه ماهه اول بسیار خطرناک تر است و احتمال آسیب به جنین وجود دارد. .... وی تاکید می کند: تنها خطری که هورمون درمانی دارد این است اگر در خانمی که سرطان ...
۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... بالا و علائم آسیب به دیگر ارگانها، اغلب کلیه ها تشخیص داده می شود که می تواند پس ... دهد و باعث بالارفتن ناگهانی فشار خون شود که اگر درمان نشود می تواند برای مادر و نوزاد ... خطرات رژیم غذایی در مسمومیت حاملگی ( پره اکلامپسی ) ... ( ناشی از ادم ) و استفراغ دیده می شود علامت اصلی ابتلا به پره اکلامپسی در جنین، رشد ...
۷ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اين در حالي است كه كم شدن نيكوتين باعث ميشود فرد قلياني براي تأمين نياز ... حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.
۶ آذر ۱۳۸۸ ه‍.ش. - خيلي از خطرات ديگر سيگار که به توليد مثل ارتباطي ندارد شامل بالا ... محققان دریافته اند والدینی که سیگار می کشند ، موجب می شوند که جنین در .... استعمال دخانيات در دوران بارداري به دستگاه ايمني بدن نوزادان آسيب مي‌رساند. ... اين يافته‌ها نشان داد قرار گرفتن جنين در معرض دود سيگار باعث ايجاد تغييراتي مي‌شود كه ...
همچنین استفاده از افیون ها در دوران بارداری، می تواند باعث اختلال در رشد جنین، و بروز علائم ... بعلاوه مرفین عامل اصلی عوارض و آسیب هایی است که به بدن وارد می شود.

مشکلات خاص در بارداری چندقلویی - دانشنامه فرزند

farzand.net › بارداری › چند قلوها › بارداری چند قلویی
در نهایت هر کودک خطر خاص خود را برای برخی ناهنجاری ها دارد و خطرات اضافه می شود. ... جفت ممکن است خون به طور یکسان به دوقلوها نرسد که باعث می شود یکی از دوقلوها ... که جنینی که خون کمتری دریافت می کند ممکن است از کاهش رشد آسیب ببینید و ... همچنین برخی از خانم هایی که دوقلو باردارند مایلند بارداری خود را به یک جنین کاهش دهند.
500 گرم را سقط می نامند، اما از نظر پزشکی قانونی سقط جنین عبارت است از ختم ... آنچه باعث نگرانی می شود این است که به دلیل غیرقانونی بودن این عمل، اغلب سقط ها در مکان های غیربهداشتی و .... که این وسایل باعث آسیب و پارگی رحم شود، وجود دارد .

نگراني هاي دوران بارداري - پارسی طب

fa.parsiteb.com/نگراني-هاي-دوران-بارداري/
ولی در موارد اورژانسی دستگاههایی وجود دارد که کمترین اشعه را به بدن می رساند و همچنین فقط ناحیه مورد نظر تحت اشعه ... آیا افتادن مادر باردار باعث آسیب به جنین می شود؟

بارداری - مامانای مهربون بخونند

mosaferkoocholoo.persianblog.ir/tag/بارداری
پنج سوال اول به ماهیت جنین برمی گردد که داخل رحم مادر رشد می کند و آخرین سوال به ... این شکلبندی DNA نیست که باعث می شود زیگوت یک انسان تلقی شود؛ دلیل آن این .... دیگر تهدید نمی شود، در طول بارداری زن خود را در معرض آسیب های فیزیکی قرار می دهد تا ... بدن خود و محافظت از خود دربرابر خطری که جان او را تهدید می کند، ارجحیت دارد؟
خطر ابتلای جنین به عفونت از طریق غذاها، در طی بارداری اندک است اما بالاخره در هر حال ... (عامل بیماری که باعث لیستریوز می‌شود) می‌تواند از جفت عبور کند و برای جنین ... معمولاً به جنین آسیبی نمی‌رساند اما در زنان باردار اگر شدید باشد می‌تواند به سقط یا ...

دانستی های بارداری

ninifen4.niniweblog.com/
۴- کنجد و روغن آن خطر سقط جنین را افزایش می دهند؛ به همین دلیل همان قدر که مصرف آن در ماه های .... توقّف در حمّام باعث نرم شدن عضلات و رباط ها می شود. ..... اگر کودک شما با پرتاب کردن مثلا یک مکعب چوبی در حال آسیب رساندن به کودک دیگری است، ... هستند را به پایه صندلی با نخ کوتاه ببندید و در عوض وسایلی که خطری ندارند را در کنار آن‌ها ...

نقش پدر در سلامت جنین - پارسه گرد

www.parsegard.com/childchildcare/نقش-پدر-در-سلامت-جنین.html
در این هنگام بود که سوالی که کمتر به ذهن خانم‌ها خطور می‌کند به ذهنش رسید: ممکن است که ... مطالعات اخیر روی انسان نشان داده‌اند که سیگار کشیدن می‌تواند به اسپرم آسیب رسانده و باعث سقط جنین شود و ... از هر ۵ خانم باردار حداقل ۱ نفر دچار سقط جنین می‌شود.
رتبه: ۴٫۲ - ‏۴ رأی
۱۶ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در عوض یک واکسن آنفولانزا می‌تواند باعث نجات مادر و کودک شود. ... را تغییر می‌دهد و او را نسبت به ابتلا به آنفولانزای نوع شدید، آسیب پذیرتر می‌کند. ... نانسی می‌گوید: ما فکر نمی‌کنیم که رنگ مو و امثال آن، خطری برای جنین داشته باشد. ... بسیاری از زنان باردار، آن را دوست دارند اما اغلب به آنها هشدار داده می‌شود که کافئین ...
۲۵ فروردین ۱۳۹۰ ه‍.ش. - انتقال مستقیم به جنین در مادران بارداری که برای اولین بار به توکسوپلاسما مبتلا شده اند. ... خطرات توکسوپلاسموز برای انسان چیست؟ ... را نشان نمی دهند ولی در برخی از گربه ها می تواند باعث ایجاد پنومونی، آسیب های کبدی و … شود.
سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، ولی در کشیدن قلیان وجود دارد، ... غلط است که اگر دود قلیان وارد ریه نشود و فقط از راه دهان خارج شود، آسیبی به ریه‌ها نمی ... استعمال سیگار موجب می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد ...
۱ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - امواج WiFi همواره به این دلیل که در موارد متعددی از جمله ارتباطات و مکان‌‌یابی‌های ... همچنین وجود فاصله بین بدن انسان و مودم، ‌منجر به آن می‌شود که خطرات امواج WiFi در .... لازم به ذکر است که نمونه های حيوانی آزمايش شده در آزمايشگاه های آسيب شناسی ... و متوجه شدم که کار در محیط حاوی این امواج می تواند در دراز مدت باعث عقیمی شود .

خیلی خوش امدید - بارداری

m-f91.blogfa.com/tag/بارداری?p=2

براي انتخاب ورزش مناسب به پزشک مراجعه کنيد تا آسيبي به شما يا جنين نرسد. ..... مواردی که در گذشته باعث سقط جنین می‌شد، امروز به بارداری منتهی می‌شود، اما به تولد ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سایت نایس پاتوق را چگونه میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 66
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 371
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 867
  • بازدید ماه : 6,604
  • بازدید سال : 105,014
  • بازدید کلی : 459,372
  • کدهای اختصاصی