loading...
نایس پاتوق
ali بازدید : 319 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

تبعید زنان در دوران عادت ماهانه

در این مطلب ماجرایی می خوانید عجیب از باورهای عجیب قومی که رفتاری عجیب تر با زنان و دختران بالغ در دوران عادت ماهانه دارند.

دورگا بودای سی و یک ساله چهار روز از ماه را در اتاقک کوچکی زندگی می کند که به آن «گوث» می گویند. گوث پناهگاهی است که چوب، نی و بامبو ساخته شده و دیوارهایش با گل و پهن گاو پوشیده می شود. دورگا می گوید: «حالا دیگر به این شرایط عادت کرده ام. اما ترس از حیوانات وحشی، مارها و افراد مست همیشه اینجا با من است.» او هر شب پتوی پشمی نازکی را کف گوث پهن می کند تا سرای زمین کمتر شود. بعضی جاهای پشه بند هم وصله پینه شده اند. خانواده هشت نفره او که شامل خانواده شوهرش هم می شود در یک خانه خشتی می خوابند اما او به محوطه پشتی خانه تبعید شده است تا این روزها را در کنار دو گاو و شش بز بگذارند.

عادت ماهانه ، باورهای عجیب ، کشورهایی با رسوم عجیب

تبعید زنان در عادت ماهانه

دورگا از «چاوپادی» پیروی می کند، یکی از سنت های مذهبی که قرن هاست در مناطق دورافتاده و نیمه غربی نپال رواج دارد. در این سنت، زن ها در زمان عادت ماهیانه و زایمان به تنهایی در جایی مانند طویله، آغل، غار، انبار و آلونک نگه داشته می شوند، چرا که معتقدند زنان در این زمان نجس هستند و با لمس هر چیزی این نجاست را منتقل می کنند و برای خانواده، همسایگان و حیوانات خانگی شان بدشگونی و مصیبت بار می آورند.
دورگا را در اولین عادت ماهیانه اش به مدت یازده روز از بقیه جدا کرده بودند: «ترسیده بودم، سردم بود و کاملا گیج شده بودم. اما ترس از ارتکاب گناه برایم خیلی بزرگ تر بود.»

عادت ماهانه ، کشورهایی با رسوم عجیب ، بد رفتاری با زن

اتاق گوث برای زنان عادت ماهانه

تبعید در دوران عادت ماهیانه
این سنت هندویی در تمام کاست های این منطقه رواج دارد. زنانی که این سنت را نقض کنند برای تمام مشکلاتی که در وستا پیش می آید، مانند کاهس محصولات کشاورزی، بیماری های اهالی روستا، و مرگ ناگهانی حیوانات، مقصر شناخته و سرزنش می شوند. دورگا می پرسد: «چه کسی دلش می خواهد طرد شود؟»

تبعید ماهیانه
گزارش هایی در مورد مرگ ناشی از اجرای سنت چاوپادی در نپال وجود دارد. این مرگ و میرها بر اثر حمله حیوانات وحشی، نیش مار، بیماری، تجاوز و ناراحتی های روانی در زنانی رخ داده است که در زمان قاعدگی و زایمان از خانه بیرون رانده می شدند. گزارش هایی هم نشان می دهد نوزادانی به خاطر ذات الریه ناشی از سرمای زیاد در این پناهگاه ها مرده اند.
مدتی پیش دختر شانزده ساله ای در دوران عادت ماهیانه در پناهگاهش به شکل مرموزی مرد. خانواده او علت دقیق مرگش را نفهمیدند اما پس از این ماجرا پدرش اجازه نداد که همسر و دیگر دخترانش در زمان عادت ماهیانه به این پناهگاه ها بروند. فقط خانواده این دختر شانزده ساله نبودند که به این سنت پشت کردند. در سال های اخیر برخی از زنان این مناطق از اجرای سنت چاوپادی سر باز زده اند و تعدادی از آنها آلونک هایشان را به آتش کشیده اند و حالا روستاهایی در این کشور هستند که به آنها «منطقه بدون چاوپادی» می گویند.
اگرچه دادسرای عالی کشور در سال 2005، اجرای سنت چاوپادی را ممنوع اعلام کرد اما این رسم هنوز ریشه کن نشده است و در برخی از مناطق نپال، به خصوص روستاهایی که در تپه های دورافتاده قرار دارند، همچنان به قوت خود باقی است. گزارش ها نشان می دهد که 95 درصد از زنان در منطقه آچام نپال هنوز این سنت را اجرا می کنند.

نزدیک غروب آفتاب، دورگا پس از هشت ساعت کار بی وقفه شامل هرس کردن علف ها و جمع آوری هیزم، برای انجام بقیه کارهای منزل و درست کردن شام خانواده به سمت خانه شان راه افتاده است. براساس قوانین مذهبی، خوردن گوشت و لبنیات در این منطقه ممنوع است. ناهار و شام هم شمال نانهای نازک، نمک و برخی از غلات است. دورگا در مسیر خانه اش به خبرنگار شبکه الجزیره می گوید: «به ما گفته شده چنانچه در این زمان ها به مردها دست بزنیم، آشپزی کنیم و یا از تانکر، قنات ها و چاه ها آب برداریم، خدایمان، دیپتی، مجازاتمان می کند. دست ها و پاهای ما به هم پیچیده می شوند و چشم هایمان از حدقه در می آید. میوه های درختان فاسد می شوند، گاوها دیگر شیر نمی دهند، چاه های آب و قنات ها خشک می شوند، خانه ها آتش می گیرند و حیوانات وحشی در شب به ما حمله می کنند.»

با همه اینها، زمانی که دورگاه برای اولین بار زایمان کرد دچار تردید در این سنت شده بود: «بچه دار شدن باید اتفاق لذت بخشی باشد اما من یازده روز به تنهایی بیرون از خانه بودم، از نوزاد پرستاری می کردم و به او شیر می دادم، غذا می پختم و دور و اطراف پناهگاهم را تمیز می کردم. دیگر طاقتم تمام شده بود و قبول نکردم که بیشتر از آن در آلونک بمانم.» دورگا در همان زمان هم به شدت می ترسید که مبادا این کارش برای فرزند پسرش بدشانسی به بار بیاورد و به او صدمه ای برساند.
بیش از 80 درصد زنان در نپال در خانه هایشان زایمان می کنند. دورگا از گفتن جملات قبلی پشیمان می شود و می گوید: «من باید مانند مادرم، مادرش و زنان پیش از او، قوی می بودم.»

زنان عادت ماهانه ، بد رفتاری با زن ، عادت ماهانه

مرگ بعضی از زنان عادت ماهانه در تبعیدگاه روستا

 

خشونت جنسیتی
آرونا آپرتی، پزشک و فعال حقوق بهداشتی زنان، چاوپادی را نوعی خشونت بر زنان می داند و معتقد است این کار «تحقیرآمیزترین» سنت فرهنگی در نپال است. او کتابی با نام چاوپادی، رسم آسیب زا برای زنان نوشته است. آرونا می گوید که تبعیض بر زنان به دلیل عملکرد طبیعی بدنشان جرم است، «ما نمی توانیم مردان یا زنان را در اجرای این سنت مقصر بدانیم، بلکه سران مذهبی و فرهنگی نپال مسئول چنین وضعیتی هستند و باید آنان را سرزنش کرد. اگرچه دولت اجرای این رسم را ممنوع کرده است اما تا به حال حتی یک مورد مجازات یا جریمه یا جبران خسارت درخصوص این موضوع اعمال نشده است.»
زنان مسن تر این سنت را توجیه می کنند و می گویند در زمان های گذشته از نواربهداشتی و یا چیزی مشابه آن استفاده نمی شد. خون عادت ماهیانه همین طور جریان داشت و بوی بدی را به وجود می آورد و باعث کثیف شدن محل زندگی می شد. برای همین زنان به خارج از خانه فرستاده می شدند. اما آرونا این بحث را مطرح می کند که در شرق نپال هم وضعیت همین بوده است ولی سنت چاوپادی در آن منطقه اعمال نمی شود. البته همچنان زنان در روستاهای دورافتاده نپال شرایط بهداشتی مناسبی ندارند. در بسیاری از خانواده ها خرید نوار بهداشتی مقرون به صرفه نیست و مادر و ختران بعد از هر بار استفاده از پارچه به جای نواربهداشتی، آن را برای استفاده مجدد در رودخانه می شویند.

در دوره ده ساله شورش های مائوئیستی، گوث های زیادی با خاک یکسان شدند. آپرتی می گوید: «در این شورش ها به جای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که تغییرات پایدار اجتماعی را به وجود می آورد، مائوئیتس ها به زور متوسل شدند و به همین دلیل وقتی دوباره صلح برقرار شد بسیاری از این شبه پناهگاه ها و آلونک ها دوباره ساخته شدند.» پس از خاتمه شورش ها، برخی از مائوئیست ها و حتی برخی از فعالان زن ضد سنت چاوپادی همچنان از این سنت تبعیت می کنند، به معلمان در دوره عادت ماهیانه مرخصی داده می شود و دانش آموزان در زمان عادت ماهیانه حق حضور و شرکت در کلاس را ندارند.
درواقع ترس از خشم الهی ورای طبقه، کاست، تقسیم بندی های ایدئولوژیک و تحصیلاتی است. آرونا می گوید: «تصور کن دچار چه شرمساری و فشار روانی می شوی وقتی همه مسئولان مدرسه، بچه ها کلاس، خانواده و اجتماع حساب عادت ماهیانه ات را دارند.» برخی از زنان دعا می کنند که دچار یائسگی زودرس شوند و بسیاری از زنان قرص های ضدبارداری ای می خورند که موقتا عادت ماهیانه شان را متوقف می کند.
در سال های اخیر، گروه های فمینیستی و سازمان های توسعه ای با چاپ و توزیع جزوه ها و پوسترهایی در مدارس و محلات و اجرای برنامه های رادیویی تلاش می کنند تا سطح آگاهی جامعه در مورد عادت ماهیانه را بالا ببرند. امروزه در برخی از روستاها زنان در دوران عادت ماهیانه در اتاقی جداگانه ولی در همان خانه خودشان می مانند اما همچنان نجس محسوب می شوند. ولی نکته مثبت ماجرا این است که زنانی که غالبا هیچ درکی از اتفاقات بدنشان نداشتند و فکر می کردند ماهی یک بار نفرین و نجس می شوند، حالا می دانند که عادت ماهیانه چیست و چقدر برای سلامتی شان مهم و مفید است.

بحث های بین نسلی
بیست و سه درصد از جمعیت کشور در مناطق دوردست و نیمه غربی نپال زندگی می کنند که در آن چاوپادی اجرا می شود. نیمی از مردم این منطقه زیر خط فقر زندگی می کنند، این مناطق توسعه نیافته است و تساوی حقوق زنان و مردان در آن وجود ندارد. مردم این منطقه با مشکلات بسیار جدی از جمله تبعیض طبقاتی، بیکاری، مهاجرت های فصلی به هند، بردگی کارگران و کودکان در ازای بدهی خانواده، سوءتغذیه، نرخ بالای مرگ و میر مادران و نوزادان، کم سوادی و سیستم ارتباط ضعیف به دلیل هموار نبودن راه ها، دست و پنجه نرم می کنند.
لالاجی، مردی سالمند در روستایی در غرب نپال، معتقد است که باید به اعتقادات مذهبی احترام گذاشت: «نسل جدید فکر می کنند باید همه چیز را تغییر دهند. اما تا زمانی که ما زنده هستیم به فرزندانمان آموزش می دهیم که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است و از آنها می خواهیم که سنت های هندویی ما را دنبال کنند.» او در حالی که روی یک پله نشسته و نوعی برگ مخصوص را می جود، می گوید: «آدم های زیادی مریض شده اند به خاطر اینکه زنی که عادت ماهیانه است برایشان غذا پخته.»
اما برخی از مردان جوان تر با اجرای این سنت مخالف اند. رامش بیست و هفت ساله می گوید: «می دانم که برای زنان بسیار سخت است که مدتی را دور از خانه و تنها زندگی کنند. من حس بدی به این کار دارم. اصلا منصفانه نیست که ما در آرامش بخوابیم و زنان بیرون از خانه و در معرض خطر باشند.»
تولسی دوئی داوطلب محلی است که با یک موسسه فمینیستی برای اطلاع رسانی به زنان در کیلالی همکاری می کند. او می گوید: «برخی از اما از این سنت ها تبعیت نمی کنیم. ما توانستیم خانواده های کمی را متقاعد کنیم که این رسم را تغییر بدهند، اما زنان میانسال و سالمند به این رسم اعتقاد راسخ دارند و از دخترها و عروس هایشان می خواهند که از آن تبعیت کنند.»
تولسی داستان زندگی خودش را با زنان دیگر در میان می گذارد به این امید که از ترس و تردید آنها برای شکستن این سنت کاسته شود: «ببینید گاوهای من هنوز شیر می دهند، مرغ ها هم حالشان خوب است، محصولات کشاورزی مان را هم برداشت می کنیم، بدنم هم همچنان طبیعی و سالم است.» تولسی زن خوشبختی است که خانواده اش از او حمایت کرده اند. می گوید: «زنان ها نمی توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی برایشان امنیت می آورد و چه چیزی برایشان خوب است. هر کسی یک چیزی به آنها می گوید.» او به جایی رو به روی خانه اشاره می کند که پیش تر پناهگاه او در دوران عادت ماهیانه بود. هیچ چیزی از آن گوث باقی نمانده جز یک شاخه بلند بامبو که بین علف ها به سختی قابل مشاهده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!! - نمناک

namnak.com/28006-تبعید-بخاطر-عادت-ماهانه.html
زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت تبعیدی در اتاقک های کوچکی زندگی می کنند. اتاقکی که با چوب ، نی و بامبو ساخته شده است.

زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!! - جوونی

javuni.ir/news/49316
۱۴ ساعت پیش - زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت تبعیدی در اتاقک های کوچکی زندگی می کنند. اتاقکی که با چوب ، نی و بامبو ساخته شده است.

زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!!

download.funbag.ir/زنانی-که-عادت-ماهانه-هستند-تبعید-می-شون/
زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!! ۱۳۹۴-۱۲-۱۷. زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت تبعیدی & Source: دانلود ایرونی. زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت ...

زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!! - یاس کمپ | ارشیو ...

yascamp.ir/زنانی-که-عادت-ماهانه-هستند-تبعید-می-شون.html
۱۴ ساعت پیش - زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت تبعیدی در اتاقک های کوچکی زندگی می کنند. اتاقکی که با چوب ، نی و بامبو ساخته شده است.

تبعید زنان این روستا در دوران عادت ماهانه! +عکس | فیدگاه

feedgah.com/lastnews/.../تبعید-زنان-این-روستا-در-دوران-عادت-ماهان/
۲ روز پیش - در اینجا زنان در دوران عادت ماهانه تبعید می شوند ماجرایی عجیب از باورهای خرافی یک قبیله در مورد زنانی که پریود می شوند! دورگا بودای سی و یک ساله ...

تبعید زنان این روستا در دوران عادت ماهانه! +عکس | همکلاسی ...

www.hmct.ir/.../37274_تبعید-زنان-این-روستا-در-دوران-عادت-ماهانه-عکس
در اینجا زنان در دوران عادت ماهانه تبعید می شوند ماجرایی عجیب از باورهای خرافی یک قبیله در مورد زنانی که پریود می شوند! دورگا بودای سی و یک ساله چهار روز از ماه را در ...

زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!! - باتوته

batoote.ir/زنانی-که-عادت-ماهانه-هستند-تبعید-می-شون/
زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت تبعیدی در اتاقک های کوچکی زندگی می کنند. اتاقکی که با چوب ، نی و بامبو ساخته شده است.

تبعید در دوران عادت ماهیانه

https://www.webgardha.com/tag/تبعید-در-دوران-عادت-ماهیانه
دوران قاعدگی طولانی، اگرچه برای هر کسی آزاردهنده است، در برخی از زنان ، می تواند ... البته مادران شیردهی هم وجود دارند که یک تا دو سال بعد از زایمان، عادت ماهیانه می شوند.

تبعید زنان این روستا در دوران عادت ماهانه! +عکس - اهل خبر

ahlekhabar.com › سرگرمی
در اینجا زنان در دوران عادت ماهانه تبعید می شوند ماجرایی عجیب از باورهای خرافی یک قبیله در مورد زنانی که پریود می شوند! دورگا بودای سی و یک ساله چهار روز از ماه را در ...

برای زنان نپالی، عادت ماهانه به معنی تبعید است - نفیـــر

www.nafir.net/?p=5475
۲۱ مهر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در این آیین زنانی را که در دوران قاعدگی و یا زایمان هستند از خانه دور می ... داد، میوه ها فاسد میشوند، خانه ها می سوزند ، و ببرها در شب به ما حمله می‌کنند.

مطالب جدیدتر - بکارت - Blogfa

driman.blogfa.com/?p=4
توضیح در مورد عادت ماهانه و مشکلات مربوط به آن بسیار است، در این مقاله سعی می شود به طور خلاصه .... اما در زنان 20 سال به بالا که دچار دردهای شدید می شوند، بیماری به نام ...

چرا عادت ماهیانه نامنظم می شود؟، عادت ماهانه، قاعدگی، پریود - آکا

www.akairan.com/koodak/hygiene-lady/2013629171852.html
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا وقتی عادت ماهیانه قطع می شود یعنی باردارید؟ .... آن با شما صحبت کنیم و جواب این سوال که چرا عادت ماهیانه نامنظم می شود را پاسخ بدهیم. ... کبد با متابولیزه کردن استروژن و پروژسترون به منظم کردن چرخه قاعدگی زنان کمک می کند.

از آزارهای جنسی زنان و انواع آن چه میدانید ؟ – مجله اینترنتی قانون

www.iranprisons.ir/از-آزارهای-جنسی-زنان-و-انواع-آن-چه-میدان/
۶ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این نوع زنا شدید تر ین نوع خشونت جنسی شمرده می شود که طی آن مردی عنف ... متاهلی که قبل از دخول مرتکب زنا شود به حد جلد و تراشیدن سر و تبعید به مدت .... خداوند متعال مردان را از نزدیکی با زنان در دوران قاعدگی منع میکندومی فرماید ...

حکم شرعی حضور دختران در مراسم ترحیم - سرگرمی جدید

downloadfun7.ir/news/5167
۱۴ ساعت پیش - پرسش: مبالغی که بابت برگزاری مراسمات ختم در مسجد پرداخت می شود چگونه باید مصرف گردد؟ آیا خادم ... زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!

امام جمعه کوهبنان: عادت به مطالعه باید در جامعه زنده شود | News File

newsfile.ir/.../امام+جمعه+کوهبنان%3A++عادت+به+مطالعه+باید+در+جامعه+زن...
ایرنا - 2 ساعت پیش; زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!! زنان روستایی طی عادت ماهانه به صورت تبعیدی در اتاقک های کوچکی زندگی می کنند. اتاقکی که با چوب ...

رازیانه مصرف خانم ماهانه اینکه عادت مصرف رازیانه ... - وبلاگ 24

weblog24.com/.../رازیانه-مصرف-خانم-ماهانه-اینکه-عادت-مصرف-رازیانه-عاد...
معمولا خانمها در ماه یک بار پریود می شوند که طول آن در خانمهای مختلف معمولا ما بین ... پژوهشگران علوم پزشکي می گویند زنانی که عادت ماهانه نامنظمی دارند، ممکن است در ...

خانومایی که قبلا" سقط داشتین و الان می خواین با روحیه ++++ ...

www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=803355
۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش. - 18پست - ‏11 نویسنده
تمام کسانی که سقط داشتن و الان می خوان دوباره (با روحیه مثبت) اقدام کنن ..... یا دوره قاعدگی نامنظم یا سنگین است؛ وقتی که پزشک فکر می کند که ..... در اولین ویزیت متخصص زنان، فشار خون شما اندازه گرفته می شود تا مشخص شود در چه حدی است. .... آنها به زیرزمین ناخوداگاهمان تبعید می شوند و بدون اینکه متوجه باشیم در ...

برچسب ها - عادت ماهیانه - مهرخانه

mehrkhane.com/fa/tag/1/عادت%20ماهیانه
خانمی که با عادت ماهیانه نامنظم مراجعه کند سندرم تخمدان... اولین سیکل ماهیانه و ... خون در خصوص تأثیر عادت ماهانه بر اهدای خون زنان... شدن دوره عادت ... شود امکان برگشت عادت ماهیانه وجود دارد و فرد می... کد خبر: ... زن تبعیدی نپالی به جرم قاعدگی. باید این دوره ...

حقوق بشر ایران | مقاله: زندان زنان و نیازهایی که نادیده گرفته ...

iranhr.net/fa/articles/2117/
۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در شرایط پس از انقلاب اسلامی و در دهه‌ی شصت، زنان در سلول‌هایی که به اندازه یک ... آتنا فرقدانی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان قرچک ورامین است که هم .... آن جایی که زنان دچار عادت ماهانه می‌شوند و این امری طبیعی است که امکان جلوگیری ...

جنیفر لوپز - تنکیو

tenq.ir/p/03dc1ef1d455b8f76371df5c45bded3a02
+عکس زنان یک روستا در دوران عادت ماهانه (**********ی) به اتاقک های کوچک و خطرناکی تبعید می شوند! در اینجا زنان در ... ع*********** روز مادر 95 شغل دوم بهنوش بختیاری ...

آنچه دختران باید درباره سرطان سینه بدانند

www.cloob.com/u/pr.../آنچه_دختران_باید_درباره_سرطان_سینه_بدانند
۱ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تعداد لوبول ها، داکت ها و میزان شیری که تولید می شود در همه زنان تقریبا یک ... به طور معمول درد و حساسیت به لمس در اواسط سیکل قاعدگی به اوج می رسد و تا زمان قاعدگی ادامه می یابد. ... احمدشاه, آخرین شاه قاجار از تبعید تا مرگ 11 آبان.

طرد زن در عادت ماهیانه + تصاویر - Shafaqna English

shafaqna.com/persian/.../99659-طرد-زن-در-عادت-ماهیانه-%20-تصاویر
۳ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - شفقنا - طرد زنان در عادت ماهیانه از جمله سنت های عجیب و خرافی است که در برخی فرهنگ ها دیده می شود. تصاویری که می بینید مربوط به مناطقی از نپال است. در... ... دموکراسی خواهی اخوان المسلمین در تبعید · ترجمه های ویژه ...

انجمن راسخون - سوال و جواب در مورد زیارت عاشورا

rasekhoon.net › انجمن ها › دین پژوهی › شیعه شناسی
۲ دی ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 15پست - ‏1 نویسنده
و آنهايي را که جز خدا مي خوانند دشنام مدهيد که آنان از روي دشمني به ناداني خدا را ..... و اگر نه پس چرا در عربستان از خواندن اين زيارت جلوگيري مي شود؟ .... زنان دارای پرچم در جاهلیت زنانی بودند که در کوچه و بازار می ایستادند و مردان را به ... مروان و پدرش به حکم و دستور رسول خدا از مدینه تبعید شدند و حق ورود به مدینه را نداشتند.

زن تبعیدی نپالی به جرم قاعدگی! - سنت های خرافی ملل | یک زن

www.ghatreh.com/.../تبعیدی-نپالی-جرم-قاعدگی-سنت-های-خرافی-ملل
۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ه‍.ش. - طبق سنت قدیمی «چوپادی» که در بخش هایی از نپال رایج است، - " شفقنا - یک ... از نپال رایج است، هنگام دوران قاعدگی، زنان از بقیه جامعه جدا می شوند.

'جای زن‌ها اینجا نیست' - BBC Persian - BBC.com

www.bbc.com/persian/world/.../141022_l45_sexism_no_entry_women
۵ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - بسیاری از ادیان عادت ماهانه زنان را ناپاک و نجس می‌دانند و در این دوره محدودیت‌هایی برای زنان وضع می‌کنند. به غیر از ... در حالی که گاه زنان غیرایرانی به استادیوم راه داده می‌شوند. ... در جستجوی خورشید: انقلابی در تهران، تبعیدی در مسکو.

عاشقانه ترین تبعید دنیا - بیتوته

www.beytoote.com/wedlock/bardari/most-romantic-exile-world.html
آیا ممکن است در دوران بارداری عادت ماهانه رخ دهد؟ تمام خونریزی‌های سه ماهه اول مهم هستند و باید با پزشک زنان در میان گذاشته شوند آیا ممکن است در… ... زن را محدود می‌کرد، احساسی که برخی تجربه می کنند ، احساس اسارت جسمی و روحی در ازای جان‌بخشی به کودک.

آزارهای جنسی زنان و انواع ان

midwiferyuniversity.tripod.com/medwiferyuniversity/new_page_2.htm
دراين مقاله سعی بر آن شده است که انواع خشنونتهای جنسی وارده بر زنان را بررسی و چگونگی ... و هرنوع بهره وری تجاری از زنان،زنای بامحارم ،اجبار به انجام عمل جنسی در زمان عادت ماهانه و . ... اين نوع زنا شديد تر ين نوع خشونت جنسی شمرده می شود که طی آن مردی عنف وبه اجبار و ... 4- تازيانه زدن همراه باتراشيدن موی سرو تبعيد(جلد ،جز و تغريب):.

مد و مه - سیری در تاریخ حجاب در اسلام و ایران

www.madomeh.com/site/news/news/5228.htm
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ضرورت طرح این بحث از آن جا ناشی می شود که برخی مدعی شده اند: .... روا نیست زنی که به دوران عادت ماهانه بلوغ رسیده موی جلوی سر و گیسوان خود را آشکار کند.۳۳ ... به محلی به نام «عرایا» تبعید کردند.۳۸ این قضیه حاکی از آن است که قبل ...

3 - طلوع خورشیدی

toloue-khorshidi.mihanblog.com/page/3
۱ اسفند ۱۳۸۹ ه‍.ش. - آیا با وجود قاعدگی احتمال حاملگی وجود دارد ... من تقریبا وسط ماه یعنی از موقعی كه شروع می شود تا موقعی كه تمام می شود نزدیكی داشتم و الان هم از پریودم ...

[DOC]تاریخچه حجاب در اسلام

www.tcwa.ir/DorsaPax/userfiles/file/thajab.docx
ضرورت طرح این بحث از آن جا ناشی می شود كه برخی مدعی شده اند: «ارتباط عرب با .... روا نیست زنی كه به دوران عادت ماهانه بلوغ رسیده موی جلوی سر و گیسوان خود را آشكار كند. ... به نام «عرایا» تبعید كردند این قضیه حاكی از آن است كه قبل از فتح طائف كه در ...

اسفند ۱۳۹۰ - چه کنیم وچه نکنیم ؟؟؟

ba20mo.blogfa.com/9012.aspx
مهم نيست كه فرد در چه سني بالغ مي شود؛ آنچه مهم است اين است كه دختر و پسر احساس .... در دوران عادت ماهانه زنان، پستانها تحت تاثير هورمونهاي جنسي دچار تغييرات خاصي مي ..... سردار عیدوخان ریگی نیز بزرگ طایفه ریگی به فارس تبعید گردیده که بعدها ...

دانلود سوالات گزينش استخدامي

shahin407.blogfa.com/
آبی که نه کر باشد نه جاري آب قلیل نامیده می شود؛ مانند آب آفتابه و کوزه و لیوان احکام خمسه ي ... آمیزش جنسی، پاك شدن بعد از عادت ماهانه در زنان، چند روز پس از زایمان براي زنان و مس میت. چه زمانی .... کشتن و دار زدن یا قطع کردن دست و پا یا تبعید. در سجده، ...

عادت ماهانه | چرا تجاوز گران شبیه حیوان بودند؟ - نیاز روز

boro.niazerooz.com › اخبار › حوادث
۵ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - گاهی تخیل فرد آنقدر زیاد می شود که به حالت جنون می رسد. علت این ... اسلام گفته اگر یک نفر با حیوان آمیزش کرد آن حیوان را به شهر دیگر تبعید کنید. .... در زنان یا تاخیر های طولانی مدت در عادت ماهانه چندان به نظر نمی رسید، ولی امروزه .

آمیزش جنسی در انسان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/آمیزش_جنسی_در_انسان
نوزادانی که زودتر از ۳۸ هفته به دنیا بیایند نارس نامیده می‌شوند. ..... خودارضایی نیز گناه بزرگی محسوب می‌شد که می‌توانست مجازات تبعید موقتی را به همراه داشته باشد. ... با محارم، زنا، همجنسگرایی مرد، آمیزش با حیوانات و آمیزش با زنی که در عادت ماهانه است ...

ای پیامبر:به زنان ودختران خود و زنان مومن بگو که خویشتن ...

hejab-lotfi.blogfa.com/post/3
ضرورت طرح اين بحث از آن جا ناشى مى شود كه برخى مدعى شده اند: «ارتباط عرب با ايران ..... پس پيامبر فرمود: هنگامى كه زن به دوران عادت ماهانه رسيد بر او جايز نيست كه جز ... به نام «عرايا» تبعيد كردند.38 اين قضيه حاكى از آن است كه قبل از فتح طائف كه در ...

مردی که دریای علمش پایان ندارد ازدواج دوم را حرام اعلام کرد !

hodana.ir/.../مردی-که-دریای-علمش-پایان-ندارد-ازدواج-دوم-را-حرام-اعلام-کرد...
رابعا) گذشته ازهمه اینها زنانی که بعلت های مختلف شوهرانشان راازدست می دهند دیگرجایگاهی بعنوان همسراول درپیش مردان ندارند ...... زن عادت ماهانه داره، عمر جنسیش کوتاااهه!

آزار جنسی زنان در یک بررسی حقوقی

www.hawzah.net/fa/Article/.../آزار-جنسی-زنان-در-یک-بررسی-حقوقی
گروه دیگر معتقدند: «کیفر تبعید در مورد کسی اعمال می شود که زنی را به عقد دائمی ..... در ایام عادت ماهیانه؛ خداوند متعال مردان را از نزدیکی با زنان در دوران قاعدگی منع می ...

د) کودکان - شبکه جامع اطلاع رسانی غدیر

www.ghadeer.org/Book/663/104927
عادت ماهانه: 5. ... در ادامه آیات می خوانیم که زنان به منظور آشکار ساختن زینتهای پنهان خود، پای بر زمین نکوبند این ... نکته سوم این که از آیه فوق فهمیده می شود که کودکان نابالغ ولو ممیز و نزدیک به بلوغ، در غیر این ... مجازات سخت و شدیدی می باشند و حداقل چیزی که از آیه فوق در این زمینه فهمیده می شود، تبعید آنها از جامعه پاک اسلامی است(95).

چه کسی پریود است؟ - TributeZamaneh

https://www.tribunezamaneh.com/archives/14489
آثار، همان‌گونه که به دست ما رسیده‌اند، منتشر می‌شوند. ... ازافعال جنسی و یا مفاهیمی که از جنسیت آغشته است محروم می شود و این مفاهیم یکسره به اندرونی و پستو ها تبعید می شود. ... “مایی که یاد گرفته ایم در شرایط قاعده گی با هیچ زنی همبستر نشویم”.

فروردین ۱۳۹۰ - در مسير نيكبختي - Blogfa

faroghia.blogfa.com/1390/01
راههاي تلقيح صناعي معروف در اين ايام به هفت نوع تقسيم مي شود :كه همگي آنها حرام ... يابد زيرا بيشتر اوقات زنان حضور مي يابند و مفسده ايجاد مي شود كه اين كار حرام .... سؤال 126 - آیا درست است که بعضی می گویند حضرت فاطمه زهرا عادت ماهانه نداشته ...... زد و يکسال تبعيد نمود، و انيس را امر کرد که صبح نزد آن زن برود، اگر اعتراف کرد، ...

ازدواج و طلاق (سردفتر ) - آزارهاي جنسي زنان و انواع آن

azdta.blogfa.com/post/792
ازدواج و طلاق (سردفتر ) - آزارهاي جنسي زنان و انواع آن - گرد آوري و پاسخ به سئوالات ... قاچاق زنان و هرنوع بهره وري تجاري از زنان،زناي بامحارم ،اجبار به انجام عمل جنسي در زمان عادت ماهانه و . ... اين نوع زنا شديد تر ين نوع خشونت جنسي شمرده مي شود که طي آن مردي عنف وبه اجبار و ... 4- تازيانه زدن همراه باتراشيدن موي سرو تبعيد(جلد ،جز و تغريب):

مخاطب آنلاین - از «پریود» به دخترم چه بگویم؟

mokhatabonline.ir/news/eastern_miss/22303/
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - سنی که در آن اولین پریود آغاز می شود، بسیار متفاوت است. ... برخی دخترها و زنان دچار علایم سندرم قاعدگی می شوند که شامل نوسان های روحی، زودرنجی، ...

پشت این برقع کیست؟ - Goethe-Institut

www.goethe.de › صفحه اصلي › موضوعات › مسائل جنسیت
زنی که چون سایۀ سیاهی در حرکت است یا مانند دودی که از محل آتش سوزی برمی خیزد. ... اش را مشخص می کرد و درست برعکسِ پوشاکی بود که امروز لباس اسلامی نامیده می شود. ... و اقتصادی مستقیماً بر زندگی زنان تأثیر گذاشت، زیرا هزاران خانوادۀ تبعیدی (که .... حمایت اسلام گرایان سلفی منحصر به اهدای لباسهای اسلامی و اجرت ماهانه و اجارۀ خانه ...

مطالب قدیمی‌تر - کمک در شناخت بیماری های جنسی

doste-mehrabon.blogfa.com/author-doste-mehrabon.aspx?p=2
به طور کلي چهار تغيير مهم جسمي در نوجوانان پيدا مي شود که عبارتند از : .... حدود ۱۰ تا ۱۴ روز قبل از عادت ماهانه علامت هايی در زنان ديده می شود: از نظر جسمی افزايش وزن ..... البته خ م ی ن ی در سالهایی که در فرانسه در تبعید بوده این اجازه را صادر کرده که اینجا ...

حجاب به معناى پوشاندن بدن زن در برابر نامحرم - پایگاه اطلاع ...

labbaik.ir/Note/uNote.aspx?id=b535bd5d-2d0e-4bbf-98dc...
۱۳ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ضرورت طرح این بحث از آن جا ناشى مى شود كه برخى مدعى شده اند: «ارتباط عرب ... آیه اى كه در آن كلمه حجاب به كار رفته است مربوط است به زنان پیغمبر اسلام.12 .... وقتى زن به سنى رسید كه عادت ماهانه براى او اتفاق مى افتد جایز نیست كه جز ... را به محلى به نام «عرایا» تبعید كردند.38 این قضیه حاكى از آن است كه قبل از فتح ...

روایت جومپالاهیری از یک دگردیسی/ به تبعید زبانی عادت دارم ...

www.mehrnews.com/.../روایت-جومپالاهیری-از-یک-دگردیسی-به-تبعید-...
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ه‍.ش. - کتاب جدید جومپا لاهیری که به زبان ایتالیایی نوشته و به زبان انگلیسی ... روایت جومپالاهیری از یک دگردیسی/ به تبعید زبانی عادت دارم ... می‌تواند مهاجرت کند و پخش شود، اما معمولا به یک مکان جغرافیایی و یک ... اولین معلمم زنی اهل میلان بود که در بوستون زندگی می‌کرد. ..... نمایندگان تهران بعد از نمایندگی چه می کنند؟

مسائل جنسی :: دفتر مشاوره دکتر متحدی

motahedi.blog.ir/post/324
چون در زنا نزدیکی انجام می شود و پولی هم رد و بدل می شود و در ازدواج موقت نیز همینطور است، ... زنی که بیش از یک سال عقد کرده و با شوهرش فقط یکبار جماع نموده باشد ... مفسده و اختلافاتى بین اهالى آن محل شود، آیا مى توان آنها را به محل دیگرى تبعید کرد؟ .... زمان عادت ماهانه و غیرآن) چه حکمی دارد و چرا اکثراً نهی می کنند آیا اشکال پزشکی دارد ؟

آشنائی با اندیشه های شهید مرتضی مطهری

moallememotahhar.blogfa.com/post/12
در زنان زمان جاهلیت در بین اعراب حجاب نبوده است و مورخان نوشته اند که زنان جاهلی آزادانه و .... در قدیم عادت ماهانه را نوعی پلیدی و نقص می دانستند و زن در این ایام مثل یک شیء ... زن می داند همانطور که برای دلبری باید متوسل به خود آرائی شود نباید خود را ..... بردن آنان به کلانتری کافی نیست، بلکه باید آنها را از جامعۀ پاک اسلامی تبعید کرد .

AdwCleaner 5.100 حذف برنامه های تبلیغاتی مزاحم در ویندوز

khabarontime.ir › امنیتی
۱۵ ساعت پیش - اسکن، یافته و حذف می کند، این نرم افزار قابل حمل ( Portable ) بوده و محصولی از گروه نرم افزاری Xplode ... زنانی که عادت ماهانه هستند تبعید می شوند!

پاسخ به سوالات حقوقی معرفی وبلاگها برتر - اقداماتی برای ...

hj1354.blogfa.com/post/18
۱- قتل: برای سه گروه از زناکاران اجرا می شود که عبارتند از: زنای با محارم ، زنای به عنف، ... که قبل از دخول مرتکب زنا شود به حد جلد و تراشیدن سر و تبعید به مدت یکسال .... خداوند متعال مردان را از نزدیکی با زنان در دوران قاعدگی منع میکندومی فرماید ((هو ...

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    سایت نایس پاتوق را چگونه میبینید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 480
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 33
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 104
  • بازدید امروز : 223
  • باردید دیروز : 741
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,019
  • بازدید ماه : 4,019
  • بازدید سال : 102,429
  • بازدید کلی : 456,787
  • کدهای اختصاصی